SZKOŁA
KOMUNIKATY

PRZETARGI

DYREKCJA
NAUCZYCIELE
RADA RODZICÓW
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
BIBLIOTEKA
ŚWIETLICA
PEDAGOG SZKOLNY
PATRON
HISTORIA
UCZNIOWIE
WYDARZENIA
UROCZYSTOŚCI
IMPREZY
KONKURSY
PRZEDMIOTOWE
SPORTOWE
KULTURA I SPORT
TEATRZYK "ALBERCIK"
UŚMIECHNIĘTE BUZIAKI
UKS "ROZTOCZE"
INNE
PRACE UCZNIÓW
GALERIA FOTO

KSIĘGA GOŚCI
NAPISZ DO NAS
LINKI
ARCHIWUM
|
.....:::::
STRONA GŁÓWNA - AKTUALNOŚCI :::::.....
Lekcje online z mentorem z USA
Z ogromną przyjemnością dzielę się informacją, że nasi uczniowie mieli niepowtarzalną szansę podczas trwającej nauki zdalnej wziąć udział w nowym projekcie Fundacji Girls Future Ready. Projekt #togetherforteachers #razemdlanauczycieli łączył polskich nauczycieli języka angielskiego z amerykańskimi mentorami: nauczycielami, studentami pedagogiki, bądź osobami niezwiązanymi ze szkolnictwem, które zgłosiły chęć udziału w programie i wzbogacił lekcji skierowane do polskich uczniów.
Dzieki Fundacji pozyskaliśmy mentora/wolontariusza, który uczestniczył w naszych lekcjach online. Zajęcia trwały od 30 kwietnia w wymiarze od 1-2 godzin tygodniowo. Wzięła w nich udział grupa chętnych uczniów z kl.VI -VIII. Naszym mentorem wolontariuszem była szesnastoletnia Olivia Aguilar z USA.
Po pierwszych lekcjach, które miały na celu głównie przełamanie lodów i bariery językowej, Olivia opowiadała uczniom o życiu młodych ludzi w USA , o swojej szkole, pasjach i rodzinie. Oprowadzila naszych uczniów po swoim pokoju, domu, ogrodzie i ulicy, co pozwoliło uczniom poczuć się jakby naprawdę gościli w jej domu w Tampa na Florydzie. Olivia z ogromnym entuzjazmem dzieliła się z naszymi uczniami ciekawostkami związanymi z życiem nastolatków w Stanach, jej podróżami z tatem i pamiątkami związanymi z różnymi okresami jej życia, jej bliskimi i miejscami, które zwiedziła. Przygotowała qry zachęcające uczniów do mówienia. Odpowiadała chętnie na wszystkie pytanie kierowane do niej przez uczniów.
Lekcje te miały na celu przełamanie bariery językowej i doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na wybrane tematy, a to wymagało odważnego wyjścia ze swojej strefy komfortu i pracą nad pewnością siebie. Był to doskonały trening umiejętności rozumienia ze słuchu i konwersacji.
Uczestnicy projektu byli usatysfakcjonowani z możliwości osłuchania się z żywym językiem i bliższego poznania życia ich rówieśniczki w Stanach. Życie w USA znali dotychczas tylko z filmów i seriali. Teraz mają obraz z perspektywy osoby, która tam mieszka. Jedna z uczestniczek projektu powiedziała, że lekcje z Olivią utwierdziły ją w przekonaniu, że świat nie kończy się tutaj, a życie na drugiej półkuli może być inne i dla nas dopóki go nie doświadczymy niewyobrażalne. Naszym uczniom bardzo zaimponowała młoda, ambitna, spontaniczna, szczera i otwarta Amerykanka.
Istnieje możliwość kontynuacji zajęć z Olivią w przyszłym roku szkolnym i na pewno z niej skorzystamy, aby w dalszym ciągu motywować młodych ludzi do nauki języka angielskiego i posługiwania się nim z większą płynnością i finezją.
Powrót.
Zdjęcia w galerii Foto
|
STYPENDIAA
NAUKOWEWE
SPORTOWE
IM. POSŁA ZUCHOWSKIEGO
NAUCZANIE
STATUT
SYSTEM OCENIANIA
OFERTA EDUKACYJNA
PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY
REGULAMIN WYCIECZEK
REGULAMIN BIBLIOTEKI
REGULAMIN ŚWIETLICY
REGULAMIN STOŁÓWKI
DLA NAUCZYCIELI
KARTA NAUCZYCIELA
FUNDUSZ SOCJALNY
REGULAMIN WYNAGRODZEŃ
KSZTAŁCENIE SPECJALNE
PUBLIKACJE NAUCZYCIELI
NAROL
HISTORIA
ZABYTKI
NAROL W OBIEKTYWIE
LEGENDY NAROLSKIE
|