.....:::::
STRONA GŁÓWNA - AKTUALNOŚCI :::::.....
REGULAMIN ZACHOWANIA UCZNIA NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. BRATA
ALBERTA W NAROLU
1.
Uczeń przychodzi na lekcję punktualnie.
2.
Wygląd ucznia musi być zgodny z przyjętym wizerunkiem:
chłopcy:
koszulki, T-shirty, koszule, bluzy, spodnie długie lub w sezonie letnim
krótkie do połowy uda,dziewczęta:
bluzy, bluzki, koszulki, T-shirty nie prześwitujące, bez obszernych dekoltów,
przynajmniej do bioder, zabronione jest noszenie odzieży odsłaniającej
brzuch i plecy oraz bluzek na ramiączkach; spódnice nie krótsze niż do
połowy uda, spodnie długie lub do połowy uda, ubiór ucznia nie może zawierać
obraźliwych znaków graficznych lub napisów, reklam używek, treści
zabronionych prawem oraz obrażających uczucia religijne,
podczas świąt i uroczystości szkolnych obowiązuje strój galowy w kolorach
granatowo-białym, popielato-białym lub czarno-białym,
zabrania się noszenia strojów gimnastycznych poza lekcjami wychowania fizycznego,
włosy mają być w kolorze naturalnym bez farbowania, wystrzygania oraz dredów, długie włosy powinny być noszone w sposób nie powodujący ograniczenia pola widzenia, paznokcie, czyste, stosunkowo krótkie, bez kolorowych lakierów i zdobień,
biżuteria - skromna, bezpieczna, kolczyki tylko w uszach,
obowiązuje całkowity zakaz makijażu (z wyjątkiem dyskotek szkolnych) oraz
tatuaży, dopuszczalny korektor lub puder w przypadku cery trądzikowej,
w szkole obowiązuje obuwie zmienne o podeszwie spełniającej wymogi
bezpieczeństwa i higieny.
Opis stroju i schludnego wyglądu ucznia nie obejmuje wszystkich szczegółów i
przypadków. W razie wątpliwości decyzje podejmuje wychowawca klasy,
nauczyciel oraz dyrekcja szkoły.
3. Do szkoły uczniowie nie
przynoszą niebezpiecznych przedmiotów (noży, zapalniczek i innych).
4. Uczeń jest
zobowiązany przestrzegać zakazu używania na terenie szkoły telefonów
komórkowych i innych urządzeń elektronicznych służących do łączności,
odtwarzania lub utrwalania obrazów i dźwięku podczas pobytu w szkole z
wyjątkiem sytuacji, kiedy dane urządzenie jest przedmiotem potrzebnym
w procesie dydaktycznym.. W przypadku nieprzestrzegania zakazu telefony
będą odbierane i tylko rodzice będą mogli się po nie zgłosić.
5.
Uczeń prezentuje swoją postawą kulturę osobistą:
·
nie
uczestniczy w bójkach ani ich nie wywołuje, nie jest wulgarny, nie wagaruje,
szanuje cudzą własność,
·
odnosi się z szacunkiem do nauczycieli i innych pracowników szkoły, a także
do kolegów i koleżanek,
·
jego zachowanie nie zagraża zdrowiu i życiu ludzi go otaczających.
6. Uczeń wykazuje właściwą postawę wobec
obowiązków szkolnych:
·
bierze aktywny udział w życiu szkoły, jest koleżeński i uczynny, jest
punktualny i zdyscyplinowany,
·
pracuje na miarę swoich możliwości, jest ambitny, odpowiedzialny i
pracowity.
7. W czasie lekcji uczeń
przebywa w sali. Zabrania się wychodzenia w czasie lekcji i przerw do
pobliskich sklepów.
8. Lekcję kończy dzwonek na
przerwę, decyzję o zakończeniu lekcji podejmuje nauczyciel. Uczniowie
opuszczają salę lekcyjną za zgodą nauczyciela.
9. Przerwy uczniowie spędzają
na kondygnacjach, na których mają następną lekcję lub na placu szkolnym.
10. W czasie pobytu w szkole
uczeń dba o swoją własność, a także o mienie szkoły. Nieumyślne szkody
zgłasza natychmiast nauczycielowi dyżurnemu lub wychowawcy. Za zniszczenia
mienia uczeń ponosi koszty finansowe.
11. Uczeń bezwzględnie
podporządkowuje się uwagom nauczyciela dyżurnego.
12. Uczeń nie ma prawa
krzywdzić innych. Nie może zastraszać, grozić i wymuszać. Pokrzywdzony ma
prawo i obowiązek zgłosić zdarzenie do wychowawcy, nauczyciela dyżurnego,
pedagoga lub dyrektora szkoły.
13. W czasie przerw nie wolno
biegać po korytarzach, gwizdać, używać słów wulgarnych, wychylać się przez
okna, nawoływać czy wyrzucać coś przez nie.
14. W czasie przerw uczniowie
nie przebywają w salach lekcyjnych – z wyjątkiem dyżurnych.
15. Po zakończonych lekcjach
uczniowie opuszczają szkołę. Osoby dojeżdżające wracają do domów wyznaczonym
autobusem. Na odjazd autobusu czekają w świetlicy szkolnej.
16. Ucznia obowiązuje
bezwzględny zakaz palenia papierosów, spożywania alkoholu i innych środków
odurzających.
W przypadku nieprzestrzegania powyższych zasad w
stosunku do ucznia stosowany będzie system kar obowiązujący w szkole. Zasady powyższe zostały ustalone podczas debaty z udziałem przedstawicieli Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego oraz Rady
Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Narolu w dniu 20.09.2018 r . Regulamin
obowiązuje wszystkich uczniów od dnia 24.09.2018 r.
Rada Rodziców
Samorząd Uczniowski
Rada Pedagogiczna
|